سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی، سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی....خدمات و توسعه فناوری; اطلاعات

تو سعه شهری و نقش سرمایه گذار ها

 برای توسعه شهری لازم است از حوزه های عمران شهری  به عنوان مغز متفکر و طرح و مجری حمایت شود. از طف دیگر از وظایف اصلی شهرداری ها اجرای طرح های  عمرانی مصوب می باشد که  اعتبار و سرمایه آن از محل اعتبارات دولتی و یا محلی تأمین می گردد. در دنیای پرشتاب کنونی و با توجه به وجود محدودیت هایی که در جهت تأمین اعتبار این طرح ها وجود دارد، شهرداری ها بایستی خود بصورت مستقل، در جهت اجرا و تأمین اعتبار پروژه های عمرانی اقدام نمایند.

از طرفی هر طرحی که شهرداری قصد اجرای آن را دارد، از قبل بایستی در بودجه سالانه ردیفی برای آن اختصاص داده شود و بر اساس درآمدهای پیش بینی شده، محل تأمین اعتبار آن مشخص باشد. در غیر این صورت در انتهای سال سازمان با کسری بودجه روبرو خواهد بود. از این روست که پروژه های مورد نظر شهرداری جهت آبادانی و رشد شهر، نیاز به یک منبع مالی جدا از جیب دولت و نیز درآمدهای محدود خود دارد که بتواند با فراغ بال در جهت رسیدن به شهری توسعه یافته قدم بردارد. افزایش رقابت شهرهای کشور در جهت جذب سرمایه و سرمایه گذار، نشان از این موضوع دارد که اهمیت جذب سرمایه گذاری بیش از پیش آشکار شده است . و اما مقدمات  لازم جهت جلب توجه سرمایه گذار و ترغیب آن در توسعه شهری  عبارتند از :

  1. تبیین استراتژی و سیاست های شهرداری در مورد جلب سرمایه گذاری و مشارکت و اطلاع رسانی به سرمایه گذاران .
  2. طراحی و ایجاد معاونت ویژه سرمایه گذاری در شهرداری .
  3. ارایه تضامین حقوقی مناسب به سرمایه گذاران و ایجاد اعتماد در آنان .
  4. قاعده مند نمودن فعالیتدر پروژه های ویژه سرمایه گذاری .
  5. شناسایی وآنالیز فرصت و ظرفیت های سرمایه گذاری در شهر به صورت دقیق و شفاف و نه ارائه چند طرح بدون ملحوظ نمودن کار کارشناسی و ناتمام ، مثل طرح های تکراری چند سال گذشته .
  6. حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی .
  7. ایجاد و تقویت روحیه امید، نشاط و شادابی در شهروندان با استفاده از ساز و کارهای عالمانه و خلاقانه و تقویت حس تعلق آنها برای جلب همکاری و مشارکت در امور شهر .
  8. همکاری لازم جهت بهره گیری از ظرفیت های سایر دستگاه های اجرایی شهر